• \"Nu nog 1 doel, ONGESLAGEN kampioen zijn\"

"Nu nog 1 doel, ONGESLAGEN kampioen zijn"
    Dat was de zin waarmee ik vorige week na het behaalde kampioenschap tegen Kinea B1 het verslag afsloot. De toen nog ongeslagen status, 5 gespeeld en 5 gewonnen, wilden wij zo houden. Dus moest in de laatste wedstrijd van deze najaars-competitie Joure B1 nog aan de zegekar gebonden worden.

Thuis werd er gewonnen met 12-2, maar zoals een bekend gezegde is: behaalde resultaten in het verleden zijn geen garanties voor de toekomst. Dus in Joure aangekomen staat er bij aanvang gewoon 0-0 op het score-bord.

Joure schudde ons heel snel wakker door in de 3e min al de 1-0 te scoren. Wat achteraf bleek ook de enige voorsprong voor het Friese team. Op een niet al te best en nat grasveld, meerdere glij-partijen wisten wij via een 3-8 ruststand met 5-14 deze partij te winnen. Wederom duidelijk de betere ploeg en dus ons doel bereikt. ONGESLAGEN KAMPIOEN !!!!!!!!!

6 gespeeld
    6 gewonnen
    0 verloren en 0 gelijk.
    63 doelpunten voor en 29 tegen.

Dat is een doelsaldo van +34. Dit hebben we bereikt met 11 spelers, te weten Brian, Thijs, Harm, Camilla, Rosanne, Gwen, Emma, Nicole, Yvonne, Nils en Tessa. En als laatste detail: alle 11 spelers hebben ook gescoord, dus echt een team-prestatie.

Helaas ook een verdrietige noot in dit verhaal, door persoonlijke omstandigheden stoppen Gwen en Thijs met korfballen. Heel erg jammer, we gunnen hen beide het allerbeste en hopen ze nog regelmatig te mogen zien als toeschouwers.

Waar lege plekken ontstaan moeten die ook weer worden opgevuld. Nils en Tessa, al meerdere keren ingevallen, komen deze plekken opvullen. Heel erg welkom en hopelijk hebben jullie het snel naar jullie zin.

We gaan ons opmaken voor de zaal-competitie waar een flinke uitdaging ons opwacht. Ook daar gaan we ons best doen zo hoog mogelijk te eindigen.