• Emmeloord 2 wint oefenwedstrijd

Zonder coach Leo en zonder Lisa en Wendy en nog altijd zonder Marjolein en Isa begon Senioren 2 aan de tweede oefenwedstrijd in de zaal. Wel weer met Dennis Bezema als speler in plaats van coach. Na de verloren oefenpartij vorige week in het westen van het land had 2 wat recht te zetten. Ook ditmaal een onbekende tegenstander: Huizen 2 kwam op bezoek in Marknesse.

Het 1e doelpunt lag er voor de thuisploeg heel snel in en na een 2-2 stand in de 13e minuut sloeg Emmeloord een gaatje. Via 4-2 werd er netjes doorgespeeld naar een 7-5 ruststand.
    Na rust kwam Huizen snel op 7-7, kwam Emmeloord op 9-7 en 11-9, waarna Huizen weer op 11-11 kwam. Het bleef spannend dus. De 11-12 van Huizen bleek het enige moment dat de Emmeloorders achter zouden staan. Hierna was de ACVO-formatie er klaar mee en sloegen het beslissende gaatje: in 1 x door naar 16-12. In de laatste minuut kwam Huizen nog op 16-13.

Conclusie: de overwinning is goed voor het zelfvertrouwen van dit jonge team. Het scoren gaat beter dan op het veld. S2 kan met vertrouwen de zaalcompetitie in, waar zaterdag begonnen wordt tegen Invicta.