• Belangrijke overwinning voor Emmeloord 1

De korfballers van KV Emmeloord strijden op het veld om handhaving in de 2e klasse. Waar afgelopen zomer een aantal ervaren spelers is vertrokken, is veel jeugd doorgestroomd. Met een jong team is de veldcompetitie net over de helft en waren in de eerste helft drie punten behaald.

Zaterdag 26 oktober stond de eerste returnwedstrijd op het programma thuis tegen DTG uit Wijckel. Altijd een lastige tegenstander, vaak nipte nederlagen, maar bijna altijd spannende wedstrijden. De heenwedstrijd begin september was de eerste wedstrijd van de competitie en ging met 20-14 naar DTG; het nieuwe Emmeloordse team was nog in opbouw en had tijd nodig om te groeien.

Afgelopen zaterdag liet de ACVO-formatie vanaf het begin zien wat de bedoeling was: de tegenstander vastgrijpen en niet meer loslaten. Emmeloord had snel een voorsprong te pakken en wist deze met mooie aanvallen en sterk verdedigen uit te bouwen. DTG kon hier weinig tegenin brengen, de nummer 3 werd echt overlopen.
    Na een ruststand van 15-9 kwam het scoren van de Emmeloorders aan het begin van de 2e helft even tot stilstand. DTG sloop dichterbij, kreeg weer wat hoop en wist tot op 2 doelpunten te komen: 16-14. In het laatste kwartier heeft de Emmeloordse ploeg echt laten zien wie de baas was op het veld en wist het jonge team zich knap staande te houden tegen het fysieke en verbale geweld van de tegenstander. De eindstand werd 21-16: een terechte, hele knappe en belangrijke overwinning.

Emmeloord sluit het eerste gedeelte van de veldcompetitie af op een gedeeld 6e plaats. Daarmee heeft het handhaving in de 2e klasse in eigen handen.
    De zaalcompetitie begint 23 november en de komende weken wordt hierop voorbereid. KV Emmeloord oefent op 9 november in Kudelstaart en 16 november om 20.00 uur in de Triangel in Marknesse tegen KV Huizen.